Ridskolan!

Hejhej!

han ju tyvärr inte o blogga igår dåe! :( först igår vare ju skola, helt okej! hade vikarie för gittan va på sjukhuset me sin son typ? så vi hade en som hette Karin (Lann) !! hon jobbade sin sista dag hos oss igår och idag blev hon pansionär (stavning? :S) , så hon fick en jätte kram innan jag o amanda stack ner te bussen igår efter skolan :D
Amanda följde ju som sgat me mejj hem , när vi kom hem så kom mamma upp från källaren helt pisseblöt typ, det typ spruta ut vatten ur en slang nere i källaren så källaren va typ som en "swimming-pool" xD aja, så kom pappa hem så pumpa dom ut allt vatten typ o massa gojjs! så då gick jag o amanda o gjorde rent Rufus (min kanin) bur och sen så gick vi ut te stallet! vi hämta in hästarna och gjorde iordning dom! vi red fram i skritt o trav först på "slingan" i skogen! och sen galopperade vi på gärdet lite me! sen gick vi ner o hoppa stockarna o dom vanliga hindrerna me! jag va nära på o flyga av en gång! oskar hoppa as stort över ett stock-studs typ så aa!
men det gick bra iaf och jag flög INTE av! stoolt* tihi :*
sen åkte hon hem så jag åt lite och sen duscha jag! och sen vare bara o sätta sejj i soffan o kolla på Robinson :D nån mer som kollar på de? vilket lag är er favvorit isf? ;D
sen idag så vare ju skolan först då , helt okej de me!
sen så åkte jag hem me bussen , UTAN en kompis! när jag kom hem så satte jag mejj vid datan lite och sen så kom mamma hem o  så skjutsa hon mejj te ridskolan sen! hade Flora idag, som vanligt :D min lilla ängel <3 :*
ientligen skulle vi hoppat idag, men Matilda boka stora ridhuset till nästa vecka så vi valde o hoppa då ist! för vi vill heldre i stora ridhuset än i lilla :D men idag vare sista ggn vi hade Matila :( hon o Sandra ska byta dag så vi kmr ha sandra på torsdagar nu ist :) kul de me.
det gick jätte bra idag, vi red ju dressyr o flora gick oftast jätte fint! men ibland ville hon inte riktigt lyssna o så men.. är nöjd me henne idag! <3 Matilda sa att det va bättre än sist, så vi får la hoppas på det bästa! :D sen efter ridningen så gick jag o Clara ut te paddocken för o kolla när Emilia och Frida , elr ngn? red! Emilia hade parant o Frida hade sin egen häst som bara är 4 år tror jag! och när jag o clara precis kom ut så såg vi hur frida bara låg där på marken medans hennes mamma o pappa o linda o alla dom stog där! o hästen sprang lös o aa! vi bah: ojj, hon trilla av! :o linda sa att hennes ponny hade typ sprungit iväg o bockat elr ngt? så hon hade trillat av o landat på nacken , oo ;O så då kom typ ambulansen o massa sånt me blåsljus !!!!
sen typ åkte ambulansen iväg me henne! och sen kom typ mamma o hämta mejj!
sedan åkte jag hem o åt mat och nu sitter jag är me datorn o bloggar o massa sånt! men nu ska jag öva lite glosor på datan o sen duscha så hejdå! <3

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!