längesen nu

Bloggen har legat lågt, ledsen för det. ska försöka skärpa till mig lite nu!

Men igår kl strax efter 10 typ så åkte vi o hämta min kompis Tilda. och så åkte vi till granngården direkt då, vi köpte 2 balar torv till pollarna och så fick en så kallad "halsförlängare" följa med hem oxå. Den kmr jag nu använda till oskar när vi har dressyr så att han ska gå ner lättare i form! provade Amanda's sånn i förrgår när vi va i paddocken o red dressyr och då tänkte jag, ja! varför inte? den funkade otroligt bra på honom så jao...
men sen när vi kom hem så bytte vi om & gick ut te stallet. så stog vi in hästarna borstade dom osv, sen linda vi och sadla o tränsa. och sen även när vi gjorde iordning dom så kom Jonna cyklande förbi, hon va påväg till Pernilla's stall (där hon har otte då). hon skulle hoppa med Pernilla-Kelly, Hanna- Nettan och så skulle Amanada (johansson) komme med sin häst (Strawberry) och jonna skulle hoppa otte såklart! så hon stannade o så prata vi lite, men så cykla hon iväg o vi började rida fram pollarna på gärdet! oskar lyssnade ganska bra till o börja me, men han ville inte riktigt gå ner i form , men sen mjukna han o lyssna otroligt bra! DUKTIG POLLE :D sen gick vi upp te hagen o börja med några galoppbommar o trav bommar och sen höjde vi upp galoppbommarna så de blev typ hinder-bomm-bomm-bomm-hinder typ och så höjde vi upp travbommarna så de blev typ bomm-hinder-bomm!
sen när vi hade hoppat de några ggr så gick vi te andra hagen o så la jag upp ett räcke på 65 cm! OSKAR BARA FLÖG ÖVER <3 min lilla ängel!! så hoppade jag de några ggr och "lådan" en gång o så skritta vi av, gjorde iorning dom,svampa av dom o la på täcke! sen gick vi in o åt och så skjutsa vi hem tilda och jag åkte te ridskolan! vi skulle samlas kl 3 för o äta tårta o bestämma hästar! det va två kladdkakor, en typ sockarkaka och en banan kaka! gutt!!
sen bestämde vi oxå hästar, vi hade dressyr och jag fick Flora ! :D men nästa gång ska vi ha dressyr och nästa gång efter de ska vi ha markarbete o efter de ska vi ha hoppning! och på dom tre gångerna ska jag ha Jerry! HAHAHAH :P fårse hur de går!
men sen efter ridning träffa jag amanda johansson , då hon skulle typ sko Strawberry elr ngt?
sen åkte jag hem o mocka o fixxa allt i stallet , sen släppte jag in pollarna o tog av täckena!
men sen idag kl 2 typ kmr Amanda o så ska vi rida ner te paddocken o rida dressyr me lite bommar typ :) tror jag! vi får se ... men bloggar mer ikväll för hoppningsvis! :D chaoo! <3


(jag fyller år på måndag! HAHAHAH) xD



Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!