Oskar den 19/10

Hej på er!

Va ju o hjälpte pernilla igår och kom hem runt halv 10 o orka inte starta ngn data då så... ja, de blev alltså ingen bloggning då. men de gick la sådär för dom , kelly va lite studsig. för dom va 10 st. så när te.x pernilla hade hoppat en gång så fick stå o vänta i typ 10 min innan de e hennes tur igen, o de e kellys svaga sida. men ja, jag fick några kort på dom iaf, men dom flesta blev suddiga, menmen... några blev de iaf. men nu ska jag berätta om idag.
först vare skolan dåe, helt okey. sen när jag kom hem så va farmor o farfar hemma så fika o prata me dom lite o sen vid 4-halv 5 så gick jag ut te stallet o gjorde iordning oskar för ett mer elr mindre "dressyrpass".
så skritta fram han på en liten grusväg o sen tbx då, och så gick jag ner till gärdet. gjorde några framdels-vändningar och så skulle jag göra några skänkelvikningar. gick inte så bra till o börja med. han ville INTE ALLS jobba ngt och så fort jag kom åt honom o så han börja jobba lite o gå riktigt fint så nej! nu räcker det tyckte han, han stegra några små ggr. men inte alls högt, bara typ 20-30 cm elr ngt o så sparka han bakut några små ggr och så börja han kraffsa i marken o försöka lägga sejj ner o rulla. men nej! det fick han inte för mejj :/ busig polle!
sen gick jag upp till hagen o trava o galoppera lite o då lossna han lite o lyssna mer o så hoppa jag så kallade "lådan" två ggr och ett annat hinder som stog på ungefär 50-60 cm oxå. då lyssna han riktigt bra och jag berömde honom mkt. duktiug polle <3 sen trava jag av o skritta av o så gick jag in i stallet o tog av tränset o sköljde av det och så tog jag av sadeln. sen svabba jag av honom (eftersom han va GANSKA svettig dåe) och så la jag på täcke o gick jag o mocka, fixxa hö't och kraftfodret. så fick dom gå in i boxarna. sen gick jag in o åt o nu sitter jag här vid datan, o bloggar o pratar med joel i skype :D haha.
bwt. skaffade en "hästblogg" på devote förut, som jag då inte kmr skriva så mkt på eftersom jag just nu satsar mera på denna bloggen. men jag skriver där när jag har tid o ork. :) hihi! kolla gärna in den nu, och släng in en kommentar på både den och här såklart. oj, juste ni kanske vill veta vad bloggen heter med?! xD haha! den heter iaf: www.ponyhoppning.devote.se :* kika in vetja!
Puss :*

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!