stallet

Hej!

Va ju i stallet förut och mockade och fixxade de vanliga stallsysslorna alltså.
sen tog jag in idol, borsta & rykta honom sen tränsade jag och la på ett schabrak me barbacka gjorden på som jag sätter två band i som går till bettringarna så att gå ner i "form" lättare! och så tog jag longerlina och spö och gick ut på gärdet och longera honom lite. först skritt o trav då i båda varv och sen galopp i oxå båda varm flera ggr. han va jättebuktig och lyssnade nästan hela tiden :) NÖJD!! sen gick jag upp till hagen och skulle longera honom över några bommar o små hinder. gick rätt så bra faktist, när han väl lyssnade. hoppa jätte lågt o mest me en bom, men sen höjde jag upp till et 60 cm hinder och hoppa de 2 ggr ungefär. gick hur bra som helst!
sen gjorde jag iordning honom igen o fixxa de sista sen fick dom gå in.
ah, de va la hur min "stund" i stallet såg ut idag. men ja.. imorrn skulle jag ientligen ridit me Jonna, men hon kunde inte imorrn. så de får bli någon annan dag! ;D men nu ska jag snart sova, skola imorrn!
Puss o hej, o godnatt föresten :* <3

Kommentarer
Kommentera inlägget här:
Namn:
E-postadress: (publiceras ej)
URL/Bloggadress:
Kommentar:
Kom ihåg mig?
Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!